Allt om teknik kalle  

Teknik som hjälper dig få nöjda kunder

Nöjda kunder är nyckeln till framgång. Det kan dock vara både svårt och tidskrävande att skapa starka kundrelationer. Som tur är finns det smart teknik som hjälper dig att aktivt och strukturerat förbättra kundrelationer och skapa långsiktiga relationer.

Avancerade CRM-system

Ett CRM-system, även kallat CRM-verktyg, är den bästa investeringen om du vill skapa långsiktiga kundrelationer. CRM står för Customer Relationship Management, vilket på svenska kan översättas till kundrelationshantering. Det är en teknik som hjälper företag och organisationer att aktivt arbeta med kundrelationer. Det är ett IT-stöd och verktyg som ger företagaren full kontroll över kundrelationer. Genom att få ökad insyn och kontroll är det möjligt att anpassa marknadsföringen och säljstrategierna. Dessutom kan det skapa bättre lösningar för kundsupport. Det övergripande syftet är att öka kundnöjdheten och få kunderna att komma tillbaka.

Lime-technologies.se är en av nordens ledande leverantörer av CRM tack vare deras exceptionellt användarvänliga system som förenklar vardagen för företag. Deras tekniskt smarta lösningar i kombination med de lätthanterliga verktygen gör det till ett effektivt och lönsamt system som möjliggör följande:

  • Automatiserade och effektiviserade processer.
  • Samlad kundinformation på ett och samma ställe.
  • Data över säljstatistik, kundnöjdhet, leads och mycket mer, vilket gör det möjligt att snabbt agera samt göra prognoser.

Överlag kan CRM göra det enklare att behålla befintliga kunder vilket är betydligt billigare än att hela tiden behöva skaffa nya. En långsiktig och lojal kund är det mest lönsamma för företaget och därför är det viktigt att vårda relationerna. Kundresan blir mer datadriven och lönsammare med ett CRM-system, vilket gör att du som företagare effektivt kan förbättra kundrelationerna och därmed öka försäljningen. Ett datadrivet system gör det även möjligt att snabbt agera på nya kundbeteenden och behov. Verktyget hjälper er att identifiera behov, vilket gör att ni snabbt kan anpassa marknadsföringsstrategier därefter.

Kundsupport

Det är alltid viktigt att vara tillgänglig för kunderna. Om inte supportfunktionerna fungerar som de ska kan det leda till minskad kundnöjdhet. Att ha ett kontaktformulär med e-post är standard på de flesta hemsidor, men många kunder vill ha svar på en gång. Då kan det vara bra att ha en livechatt direkt på hemsidan. Det finns många tjänster som erbjuder mjukvara för livechatt. Det gör att du och dina kollegor snabbt och enkelt kan kommunicera med kunderna och hjälpa dem. Det ger en kundresa utan längre avbrott, vilket ökar chansen till försäljning. Dessutom ger det ökat förtroende hos kunderna.

En välfungerande och lättnavigerad hemsida

En användarvänlig webbdesign är A och O för att kunderna ska återvända till din sajt. Hemsidan har flera användningsområden och fungerar bland annat som ansiktet utåt. Det finns modern teknik som kan hjälpa dig att fixa en snygg och välkomnande hemsida om du inte själv vet hur du ska göra. Det är viktigt att det finns tydlig information för kunderna så att de känner sig trygga. Bland annat ska det framgå vem som står bakom sidan och hur kunderna kan kontakta er.